Det tyska sprakets inflytande

 
Sitter pa jobbet utan kaffe (blev visst inte beroende ända) och knaprar istället pa en morot. Sitter och funderar pa vad som skulle vara passande att ha pa sig pa en fin restaurang en tisdagkväll som denna. Det är en av födelarna att bo i en internationell bankstad och därtill ocksa att jobba pa en internationell advokatbyro, man träffar folk (som nu, en supertrevlig juridikstudent) som bjuder en pa fina restauranger. Jag märker själv att meningarna ser konstiga ut och förstar att det tyska spraket har större inflytande pa mig än vad jag trodde men jag kan för mitt liv inte komma pa hur det heter egentligen... Därtill... vilken mupp jag är.
 
När jag försvenskat mig lite med telefonsamtal och youtubeklipp skriver jag ett nytt inlägg och berättar hur daten gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0