Nuclear sciene, I know...

 
Idag var det en trevlig norrman pa besök. Han skulle mest hälsa pa lite och var inte mer krävsam än att han bad om en espresso. Jag ställde ner koppen och sa varsagod, pa svenska. Han stralade av glädje och även för detta skandinaviska besök fick jag dra min historia om hur det kommer sig att en svensk ung tjej arbetar pa ett en advokatfirma i Tyskland. När han gick sa tog han avsked pa norska och sa "hade godt". Hade gött, svarade jag pa bred göteborska och sen kännde jag mig som att jag löst fallet med den försvunna guldnappen. Man säger säkert hade gött i Göteborg hela tiden för att det är sa nära Norge och man säger sa där. Nuclear sciene, I know... Mamma, jag vet att du är stolt.
 
Inte langt senare fick jag en ny uppenbarelse när jag bläddrade igenom kalendern för att se hur jag jobbar nästa vecka och sag att det vara är 8 dagar kvar innan jag kommer hem. *Änglakör* Imorgon är en röd dag här i Deutjschland sa jag ska ha arets längsta sovmorgon. Inte sovit ut sedan jag pluggade pa universitet känns det som... Sa ja, lang näsa pa alla er i Sverige som inte har turen att fa fira Tag der Deutschen Einheit imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0