Diorsmink och chanelparfymer


När det regnar och är grått och kallt försvinner all motivation och engagemang från kroppen. Jag tycker helt plötsligt att jag är värd att gå och shoppa fina kläder, även när kontot tydligt uttrycker sitt misstyckande. Vad som är på då är att strosa runt inne på NK. Det är nämligen omöjligt för mig att handla där inne då kreditfunktionen på mitt visakort inte är aktiverad. Jag lommade omkring lite bland Diorsmink och Chanelparfymer när en dam kom fram och frågade om hon kunde hjälpa mig. "Nej tack, jag tittar bara lite... och drömmer mig bort" svarade jag då och luktade på No. 5. "Den där kostar 1424 kronor" sa hon och pekade på den minsta flaskan. Utan att kunna hjälpa det spärrar jag upp ögonen och ställer omedelbart ner flaskan. "Som sagt, drömmer mig bort lite" sa jag och gick ut i regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0