Från ett paradis till ett annat


Tar en liten paus från solen på balkongen. Min skål med färska, sjukt goda jordgubbar är slut och jag svettades så mycket att jag nästan gled ur mitt eget skinn. Jupp, här i tyskalandet är det sommar på riktigt nu. 30 grader varmt och sol, det är inte fy skam. Skönt att inte komma hem till regn efter en så fantastiskt underbar semester på paradisön Fuerteventura. Inget dålig liv jag skaffat mig detta inte, ryser av tanken på ICA och K-holm... men nog om det.

Semestern var, för er som inte har hört det än, UNDERBAR. Alla älskade den och jag tror jag byggde flest sandslott och åt mest glass av alla barnen. Jobbade gjorde jag inte så överdrivet mycket om man inte räknar sandslottsbyggandet och lek i poolen. Inte om man räknar det heller fresten.

Blickarna frammåt, jag sitter och letar förbrilt efter en lägenhet i Göteborg där jag troligtvis ska spendera mina kommande 4 år. 4 år, det är längde det... Så långt har jag aldrig planerat mitt liv i förväg förut, är det en vuxenpoäng måntro? Snart vaknar mina monster, då ska vi ut i solen och njuta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0