5 resväskor och 100 kilo packning


Trots att man sedan länge redan vet, och haft massor med tid att förbereda sig för någonting, kommer det iallafall som en duns mot kinden (ville inte använda det aldeles för starka uttrycket slag i ansiktet) när dagen väl är där. Nåja, så allvarligt är det inte. Jag pratar förståss om att det snart är dags för mig att försöka se till att mina över 70 kilo packning kommer hem till Sverige igen. Jag kom hit med 70 kilo, två gånger var jag hemma och hämtade 10 kilo till. Till det lägger vi till ett års shopping! Vi har här över 100 kilo kläder och skor som ska hem.

Som tur är kommer mina kära päron ner med bil för att hälsa på och jag måste nu skicka med dem ca 80 kilo. Efter det har jag bara ca 1 månad kvar i Tyskland så jag klarar mig nog på 20 kilo den sista månaden, det svåra är ju bara att välja ut vad som ska få stanna. En väska är redan full av vinterkläder, en blir strax full med skor och en tredje med bortsorterade t-shirts och byxor. Det lämnar två väskor för hemresan i Augusti. Hur jag kunde få med mig 5 väskor hit vet jag inte längre, men uppenbarligen gick det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0