Min nya roommate? - nej tack


Jag varnar alla känsliga läsare, detta inlägg är inte rumsrent!

Kort fakta som behövs för att förstå det roliga: jag har lagt upp en annons på blocket.se om att jag önskar hyra en lägenhet eller ett rum i centrala Göteborg då jag ska flytta dit för att börja plugga till hösten. Det första och sjukaste svaret ser ni här.

Bara 5 minuter efter att jag lagt upp annonsen ringer telefonen.
     - Ja hej jag ringer från boplats, har du sökt boplats?
Boplats, vadå boplats, jag annonserade ju på blocket.se? hinner jag tänka innan jag tvingar mig att svara.
     - Hej... Jaaa, de har jag.
Det bryts nästan genast och jag får ett sms. "tror det bröts kan du ringa mig mvh tobias”. Så jag ringer tillbaka och får prata med en lite egendomlig men ganska trevlig kille som har en lägenhet, VID LILLA BOMMEN, hjärtat slår till extra hårt och jag tänker att där ska jag bo även om killen är psykopat! Där är ungefär här jag borde ta i trä, ta i trä.

Han frågar lite hur jag är som person och vad jag har för intressen och jag frågar lite om hur stort rummet är och vad han vill ha för det. Efter ett tag börjar han bli konstigare och konstigare. Det börjar med att han avslöjar att han jobbar som modell och frågar vad jag tycker om modeller, om jag gillar modeller och vad jag gillar för slags modeller. Jag säger uppmuntrande att det måste bara spännande att ha ett så socialt jobb och försöker sedan att styra in samtalet på rummet igen medans han fortsätter berätta om sina modelluppdrag.

Jag svarar tålmodigt och uppmuntrande på frågorna om min relation till modeller och vad jag tycker om hans arbete. Helt plötsligt bryter han av och säger
     - Jag säljer kvinnosaker också.
Jag frågar om ungefär tre gånger innan jag förstår att han faktiskt säger kvinnosaker.
     – Vad betyder det, blir jag tvungen att fråga.
     – Sexleksaker, svarar han.
Efter en stunds tystnad frågar han om jag har intressere i det. Jag gör klart för honom att jag inte använder detta själv och inte har några som helst kunskaper inom det yrket/ämnet/området, vad jag nu kallade det. Jag säger däremot att det nog finns många andra som är det och att det säkert är en jättebra inkomstkälla och arbete att ha vid sidan om.

Tyvärr nöjer han sig inte utan fortsätter och blir till på köpet mer specifik. Han frågar nu vad jag gillar för dildos och tillslut får jag avbryta honom med att säga att jag gärna skulle vilja fortsätta konversationen över mail eller att jag kunde ringa tillbaka senare. Jag ville inte vara (alltför) otrevlig så jag säger tack så mycket och då hörs vi på mail då, innan jag la på i örat på honom precis när han var på väg att, ännu en gång, fråga vad jag använde för dildo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spontan reaktion "psyko/entrepentör/hallick/"

Det kan aldrig sluta bra när någon vill ha detaljerad info om "privata" områden. Det kanske till och med fanns ett litet "extra rum" med kameror, lite sexig rosa vägg och en madrass på golvet! Nej fy fan! Vilken egocentrisk människa sen då, att snacka om att vara modell hela tiden, tror snarare att "dildosarna" var till hans "yrke" i det rosa rummet!

Hoppas du hittar en super-bra lägenhet med minst lika bra roomate om det kommer till det. Du är ju en guldgruva, så omtänksam och fin! DU förtjänar det bästa!

KRAM!

2011-07-12 @ 23:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0