Frankfurt - Katrineholm - Göteborg


Om 15 dagar, 17 timmar och 36 minuter lyfter planet där jag och resten av all min packning, förhoppnigsvis, finnes. Jag har då levt exakt ett år i Frankfurt, Tyskland och har 3 veckor i Katrineholm framför mig. Det känns lite onödigt att packa upp då jag 1 September sätter mig på tåget till Göteborg. Där väntar en snuskit central lägenhet och studier vid universitet. Jag är mycket nöjd!

Jag har alltså nu lite drygt två veckor på mig att säga hejdå till allt och alla, gå till någon gubbe på ett kontor och meddela att jag inte längre önskar bo i Tyskland, säga upp mitt gymmedlemskap och avsluta mitt bankkonto. Men först väntar sushilunch med lilla mamma, inte klokt vad sofistikerad jag blivit under detta år. Sushi och vin var inget jag frivilligt hade i munnen för ett år sedan.



Min senaste vistelse i Göteborg innebar Liseberg och bla Flumride. Tummen upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0