Skaffa inte barn!


Fruktansvärt utmattad. Att ensam natta två bebisar som är sjuka och sjukt trötta är INTE kul. Har haft en bäbisjäkel på varje arm och ett fruktansvärt gallskrik i båda öronen och inte kunnat göra något annat än att stå där vaggandes lite fram och tillbaka och koncentrera mig på att inte bli döv samtdigt som jag sjunger en liten trudelutt. Att sätta ner eller lägga de var inte att tänka på. Inte ens antydan till rörelse ner mot golvet var uppskattad. Så där stod jag och svettades, skulle byte på båda och göra nappflaskan och undrade hur fan jag skulle kunna göra det utan armar. Ett tips: skaffa inte tvillingar. En arm kan man klara sig utan, men inte båda. Det går bara inte!

Råkade fasta i nått jäkla smörband som sjunger långsamma kärlekslåtar om lycklig och olycklig kärlek, lika illa båda två. Nu sitter jag här och blir påverkad av musiken som jag inte riktig hör för att jag koncentrerar mig på annat men den ligger allt där och gnager bakom tinningarna. Nu blir det film men engelskt tal för att pigga upp lite. Om 17 dagar åker jag hem.

Puss och Kram, Louise



empty eyes, empty heart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0