En torsdag


Här sitter jag och laddar upp för en eftermiddag med två monsterbebisar till ljudet av tyska barnlåtar. Säger bara spotify med repeat och shuffle knappar. Lite trött är jag fortfarande efter gårdagen. Tycker så fruktansvärt synd om min mamma som varit tvungen att ha säkert 12-13 barnkalas PER BARN under sitt liv. Det var nog det jobbigaste jag någonsin gjort, haha. Hur som helst var det en härlig dag med lekar, skattjakt och tårta. Mormorn hade bakat en så sjukt fin tårta som jag tog 100 bilder på. Hoppas på att få upp de snart.

Tänkte vara duktig och hoppa iväg till gymmet men såg att det var lite tajt om tid så jag skjuter upp det till imorgon istället när jag har nästan hela dagen. Då ska nämligen alla tre barnen till doktorn på barn-koll, ja ni vet sån där man går på varje år eller så, UTAN MIG! Mohaha, då blir det gym och matlagning, hihi. Påtal om "mat", barnkalas är bra, hela skafferiet är fullt med rester bestående av GODIS!

Ikväll väntar utgång med au pairerna men jag funderar starkt på att stanna hemma och sova istället, behöver orka med fredagens jobb och lördagen då jag ska på MÖHIPPA hela dagen. Det ska bli sjukt kul. Vi ska alla bära svart efersom att vi sörjer "bortgången" av singeltjejen som blir brud, haha.

Nu ska jag sätta mig och luta huvud bakåt och bara vila ögonen en stund. Strax blir det påklädning och promenad med bebisar som sen ska kläs av igen, matas, lekas med och nattas. Mitt liv innehåller bajs och dregel, topp noch!

Puss och Kram, Louise



Jag saknar dig så, vill ha dig här hos mig.

Kommentarer
Postat av: ele

Åhhhh... inte är det synd om mig inte....

Jag hade ju min fina "barnkalas-tröja" att glädjas åt! Minns du den?

För övrigt var du den lättaste barnkalas-ungen. Till skillnad från de andra två, VÄGRADE du ha 25-30 gäster på dina kalas. Det var mycket smidigare när ni bara var en handfull ungar. (Dessutom hjälpte de stora barnen ofta till... Minns du godistrollet? :)

2010-09-16 @ 15:23:51
Postat av: Louise Olsson

Haha, åh mor hur skulle jag kunna glömma kalaströjan, du har väl kvar den? Godistrollet kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat haha. Det är därför man kan skaffa fler barn för att det första får hjälpa till då eller hur, haha!

2010-09-16 @ 17:01:26
URL: http://tutolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0