80 muffins på födelsedagen


Innan jag berättar om min grymma dag måste jag bara tacka mamma för alla härliga kommentarer. Du är bäst mor min! Idag har jag varit så duktig att jag tagit mig hela vägen till svensk mark, nåja så långt var det inte (det var ärligt talat inte alls långt, ca 5 min vångväg), men ändå. Där tog jag en liten lapp och lagt i ett kuvert. Mer än så gjorde jag faktiskt inte. I vilket fall så röstade jag i Sveriges rigsdagsval och det känns toppen. Efter det blev det en långpromenad med tvillingarna för att hämta mitt "Frankfurt-pass". Det är ett slags ungdomskort som gör att man får massa braiga rabatter. (Tyvärr inte på skor och kläder men på inträden till muséer och sådant annat super spännande.) Kom såkalrt dit 5 minuter efter att de stängt för lunch och fick snällt gå runt med en gigatisk dubbelbarnvagn och shoppa en timme. Vi åt lunch, de va gott.

Resten av dagen har dominerats av kakor! Först år vi kakor, eftersom att idag är tvillingarnas födelsedag, och sedan bakade vi kakor eftersom att imorgon är det den andra ungens födelsedag. Muffins skulle med till dagis imorgon och muffins skulle ätar imorgon eftermiddag när det är kalas. Sammanlagt blir det 80 muffins! Gaaaalet!

Efter att ha ätit lite för mycket av den sjukt goda smeten, och dekorerat 80 muffins med glasyr och strössel och varit tvungen att hålla reda på pojkarnas piratmuffins och flickornas prinsessmuffins ser köket ut som ett bombnedslag. Men det var snart fixat och inte förens nu har jag kunnat sätta mig ner och ta det lugnt (starta datorn). Haft en skön dag iallafall och det blir nog sängen tidigt ikväll med tanke på morgondagen. Barnkalas liksom?

Puss och Kram, Louise


På tal om strössel... En bild jag gillar mycket från temat "valfritt", en skoluppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0