Tyskar är inte kloka


Tyskar är fan inte kloka. Nu har jag lagat mat till hela familjen och varit duktig, inte pizza som igår minsann utan pasta med tomatsås och korv. Ja, först var det tänkt bara pasta med tomatsås men det stod ju en burk korv bredvid så jag frågade om vi skulle äta det till. Lilla mamma tittade på mig som om jag vore dum och utbrast: till spagetti? Jaaa, korv och pasta är väl inte så ovanligt tänkte jag men det var det tydligen i Tyskland. När jag senare frågade om hon alltså inte ville ha korv så ville hon det iallafall men menade på att det var en så konstig kombination. Till korv åt man ju potatis (?).

Hur som helst blev det ett kalasmål och alla är mätta och glada, haha. Tänkte smita iväg till gymmet idag men det verkar illa med ledig tid. Får väl ta ett kvällspass efter bebisarna somnar. Hoppas de somnar tidigt.

Puss och Kram, Louise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0