Har inte din mamma pratat med dig om döden?


Älskar det uttrycket, ska börja använda det myyycket oftare. Undrar vad det heter på tyska... Hast deine mutter nicht mit dir von der "Tot" geredet? Nja, kankse funkar. Nu sitter jag här med öppna fönster och är kissnödig. Lagom skum mening men någon har öppnat mitt fönster och det var inte jag. Sista halvan av meningen bara kom. Snacka om att skriva vad man tänker.

Idag har jag varit i skolan och jobbat med ännu mer sjukt onödiga grejer. Helt ärligt är det KACKEGAL (skitsamma) när en jävla bokstav ändras på grund av nån fånig preposition. Alla tyskar pratar ändå så snabbt att man inte hör de orden. Jag vill lära mig att kunna prata med en tysk utan att behöva pausa mellan varje mening och säga öööööhm... Inte hur man stavar till svåra onödiga ord eller kunna rabbla gramatiska regler utantill. Kackegal!

Efter skolan tog jag en promenad hem (halva vägen, där jag skulle byt U-bahn) och gick förbi en supermysig marknad på ett trog. Det fanns massa höstsaker, godsaker och såklart äppelvin. Alltså den som är i Frankfurt och inte dricker äppelvin... Skäms. Solen sken och det var härligt väder, fick nästan vårkänslor. Hösten är underbar, jag önskar att du vore här och delade den med mig! När jag kom hem försökte jag göra en omelett med skinka och ärtor men det gick sådär eftersom att ägget stelnade innan jag hunnit lägga i de övriga ingredienserna. Nåväl det blev en god ägg- och skink-bits-röra. Gott.

Puss och Kram, Louise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0