En lyckad dag (eller, allt har två sidor)


Det har sina nackdelar att vara trött i skolan. Även fast jag var med och kände mig pigg var nog hjärnan ganska trött för när vi hade möblerat om alla borden stod jag i säkert en kvart och skällde på en stackrs liten pojke att han tagit mina böcker. När det visade sig att det nu tydligen var hans böcker skällde jag på en annan för att han gömt mina i tron om att de va den första killens. Har satt jag nu och kunde inte jobba för att jag itne hade några böcker och när jag skulle sträcka min för ett tuggummi i väskan, vad fick jag se? Om inte två böcker...

Man kan också säga såhär; idag skänkte jag glädje till hela min klass genom att ge dem alla ett gott skrett i mitten på lektionen. Jag gillar att förgylla andras vardag, det gör min glad. Är jag inte en fin männsika. Nu har jag precis kommit hem och ska faktiskt plocka undan lite disk. Sen ska jag göra nått att äta, känner magen kurra.

Puss och Kram, Louise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0