Bier Bike


På väg hem idag såg jag ännu en gång dessa Bier Bikes som jag berättade om en gång förut. Den stora baren på hjul som man cyklade fram med pedaler. Man sitter alltså runt en bar och varje stol har pedaler. För att ta sig fram över gator och torg trampar man alltså samtidigt som man sitter och dricker. Man har musik, alkohol och en egen bartender/choufför (ser till att man svänger vid rätt tillfälle och inte hamnar i en fontän).

Denna gången lyckades jag också få ett foto på denna härliga kreation. Jag har lovat mig själv att åka Bier Bike innan jag flyttar härifrån men det kankse blir i vår... Lite för kallt nu tror jag, för mig iallafall. Gänget är också på så det blir helt säkert en tur på ölcykeln... Tills dess får jag väl åka äppelvinståget där det är lite varmare. Haha, Frankfurt hjärta alkohol och fordon? Illa, illa.

Puss och Kram, Louise







En större, framifrån och bakifrån, och en lite mindre annan variant. Där sitter man alltså och dricker öl, äppelvin och allt vad man vill, sjunger och far runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0