En ovärdelig bild


Sitter just nu i soffan och lyssnar på spellistan Stundenten som bland annat ska spelas på flaket den 12e. Mycket blandad musik men eftersom att jag var sekreterare såg jag till att få de allra bästa iallafall, det är jag nöjd med. Blev precis klar med sista uppgiften i samhällskunskap också, det är jag nästan ännu mer nöjd med. Nu kan det väl inte vara någon lärare som är så elak att hon tvingar oss till mer jobb innan vi ska sjungom studentens lyckliga dagar?!

Dagen började med att jag fick stjäla min lilla mors bil och skjutsa mina kära morföräldrar till skavsta flygplats. Det var en trevligt äventyr och så tjänade jag 200 kronor till på köpet. Inte illa.

Pyjamasdagen i skolan gick mycket bra. Till ingens förvåning kom vår allas klassclown iklädd keps och något som absolut inte var pyjamas eller sovklder så när dommaren kom och skulle inspektera oss skickade vi helt enkelt ut honom med huvudet före. Väl inspekterade kände vi oss mycket nöjda för elevrådets lilla inspektör såg så glatt överaskad ut när hon såg oss.

Efter skolan bar det iväg till Elgiganten med två glada vänner men när de inte hade vad som önskades styrde vi istället kursen mot ONOFF. Där blev vi sedan sittade i minst en timme och tittade på Ailiens vs. Monsters (tror jag den hette). Butiken hade nämligen fått in en ny kreation kallad 3D tv. Så på en puff inne på ONOFF satt vi, tre glada prickar med stora glasögon och fachinerades av den nya tv:n. Eller mest av filmen men nåväl. Ska nog hyra den senare.

Väl hemma ringde jag till Katrineholmskuriren för att få tag på en bild på mig själv som varit med i tidningen men det var lättare sagt än gjort (och då är det ändå en lång och krånglig mening att säga). Man fick köpa bilden men inte använda den. Ärlig som jag är berättade jag att jag ville använda bilden och inte bara ha den. Då blev den plötsligt overdelig. Icke till salu. Inlåst i kassaskåpet. Nåväl, jag får väl klara mig utan bilden på mig då, trots att den var väldigt charmig.

Är utbjuden på tacobuffé... Har lite smått beslutsångest för vad jag ska göra eftersom att jag inte är så hungrig. Å andra sidan är det ju väldigt mysigt (och inte alls dyrt). Nåväl, en taco slinker nog ner. Ikväll blir det Harrys, antingen jobb eller utgång har inte riktigt bestämt mig ännu men det är sånt som märks.

Puss och Kram, Louise




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0