Det finns människor till allt


Det finns verkligen människor till allt. Helt otroligt vilken eftermiddag jag har haft. Det börjar med att pappa hade beställt ett mobilt bredband från tele2. Han skulle få 8 Mbt/s. Det kom idag, jag installerade det och tyckte att det var jävligt långsamt. När jag testade trafikhastigheten så gick den upp till 0,02 Mbt/s. Helt otroligt.

En timme satt jag i telefon med idioterna. Först pratade jag med en relativt vettig människa som kopplade mig vidare till en fullkomlig idiot. När han snackat massa skit och jag totalt tryckt ner honom i skorna och han inte hade fler bortförklaringar sa han "ett ögonblick". Varpå han utan förvarning satte mig i telefonkö till support. Jag satt i kö i 25 minuter. Ett ögonblick? Måntro att jag var förbannad när jag kom fram. Stackars den lille sate som svarade sist. Han var i alla fall rätt vettig och när han förklarade att de som hade hand om uppsägning hade gått hem och satt i en annan stad sa jag åt honom att han kunde hälsa uppsägningsgubbarna imorgon att vi inte vill ha kvar det.

Han ska alltså fixa uppsägningen åt mig och ringa tillbaka och kolla att allt är fixat. Snäll kille det där, han kommer gå långt! Men nog höll jag på att bli galen på vägen dit. "vi uppskattar din väntetid till mellan 10-15 minuter." "vi uppskattar din väntetid till mindre än 3 minuter." "vi uppskattar din väntetid till mellan 3-6 minuter." Får man bar förlänga tiden sådär? Nä fyfan. Det var första kön... I sista kön började de på 20-25 minuter och höll på och vackla fram och tillbaka i en halvtimme.

På väg hem från pappa körde jag bakom en vit skåpbil och två personbilar. Först kör skåpbilen om den första bilden på att aldeless livsfarligt ställe och sen en skarp sväng och om den andra, PÅ INNERN. Ja det finns verkligen folk till allt. Nu tittar jag på Norska Hollywoodfruar, inte blir det bättre där inte. "Ett sött litet hus" sa hon om 20 rummaren, eller vad det var. Nog med dumma människor.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0