Sveriges Nationaldag


Du gamla Du fria, Du fjällhöga nord.
Du tysta Du glädjerika sköna.
Jag hälsar Dig vänaste land uppå jord.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Där har vi första versen på Sveriges Nationalsång som jag tycker att alla ska sjunga idag på denna vackra nationaldag. Dagen börjar för mig med lite blogg. Ska snart klä på mig och åka iväg med älsklingen och fiska. Tycker inte alls om det men han övertalade mig. Blev inlåst av mamma imorse som inte trodde jag var hemma fast att det låg en liten Tut i sängen och sov. Hon såg inga skor sa hon, nåväl.

Gårdagen. Lördag en vecka före studenten. Jodå, jag spenderade förfesten i Valla med grabbarna och meckade med Chevan. Underbar förfest, hehe. Skruvade dit stolarna och hjälpte till att fixa bromsarna gjorde jag så att vi kunde cruisa runt sen. Riktigt roligt var det och härliga människor att umgås med. Kände mig så duktig när jag skruvade och hade mig. Fem av fem toast. Sen när vi åkte iväg träffade jag underbara gamla vännen som jag inte träffar på 100 år som fick åka med några varv, mycket roligt. Kvällen avslutades på Harrys med mina polare vakterna.

Nu får jag skynda mig och klä på mig så vi kommer iväg till fiskarna.

Puss och Kram, Louise











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0