Söndag Sömndag (på en måndag)


Sista året på gymnasiet, det roligaste men också stressigaste, håradste och jobbigaste? Jo det ser man om man tittar på MPLO3s schema. Veckan börjar med en ledig måndag, följt av en tisdag som startar 13.10. Det är en mycket hård linje jag går. Så därför har måndagar blivit min nya söndag, en dag där man tar det lugnt och gör allt det man inte han med i helgen.

Trots att både min syster och min bror dagen till ära är hemvändare så ville ingen leka med mig. Jobba skulle de göra, allihop. Det är nackdelen med att vara ledig på måndagen, ingen annan är det. Därför fick dagen bli en söndag sämndag. Mycket fyndig ordvits tyckte jag. Nåväl något ska jag väl hitta på iallfall så det får bli en promenad med en kär vän. Han är nog påväg hit nu, kankse skulle ta och byta om. Men jag har full koncentration på Fiffis Värld som visas på barnkanalen just nu. Ja, det stämmer. Jag är 19 år gammal och när jag inte har nått att göra tittar jag på barnkanalen. Hehe, ärligt är härligt.

Nu väntar stadens promenadstigar!

Puss och Kram, Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0