Sommarens första dopp


Idag blev jag väckt av telefonterror från två gedigna karlar som tyckte att det var dags att vakna. Den ena ville helt enkelt bara snällt informera om att himlen var blå men att det var kallt i vattnet. Jo, och så att vi tydligen ska till Harrys på onsdag. Det är ju semester, var hans argument.

Jag fick snällt pallra mig upp ur sängen och visst var det blå himmel. På med nya bikinin, premier för den, satt som en smäck. Över den ett par shorts och en öppen strandskjorta, Azum! Packa handduk och frisbee och sen iväg till sjön. En mycket härlig dag trots alla bleeeep insekter. Efter det bar det hem till pappa och grilla hamburgare med hela familjen, mums. Gick för att sola lite extra och la mig på studsmattan och somnade på mage. Tur att svenska solen inte bränner så hårt så jag kunde gå därifrån brun och inte röd. Vad kvällen har att erbjuda får jag se. Sugen på att göra massor med bus hela sommaren eftersom att jag måste vara en ansvarsfull ung vuxen i ett år framöver.

Kunglig cider, loka och nötter var vad som förtärdes vid stranden. Hade dock inte med mig kameran så jag lägger upp en bild på gårdagens bästa mål. Längtar efter uppesittar kväll med tjejerna om den lilla tösen kan bli klar med sitt rum någon gång och har tid att leka. Ja just du, ta åt dig! (Börjar verkligen tycka att der räcker med fotboll på tv nu. Verkligen inget för mig.)

Puss och Kram, Louise


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0