Lugnt och skönt


Idag förtjänar jag verkligen en hemmakväll. Sitter för första gången på jättelänge med HELA min familj hemma hos pappa. Tre barn, två vuxna och två hundar. Nåväl, ett barn, fyra vuxna, en hund och en valp kankse jag ska säga. När bror min hade plockat upp mig och vi kört ut till pappa fick jag hemlagad mat, också första gången på länge. Efter det åkte jag och hundnappade syrrans hundar så att de fick komma ut lite. Sen åkte jag och pappa ut med fyrhjulingen och tittade ut björkar som jag beställt till lördag. Det måste vara en björkport vid grindarna till stora entrén på huset, ingen äkta student utan björkar.

Nu sitter jag i och för sig här rätt ensam här eftersom att alla springer runt och håller på med fuffens. Nått hemligt bus som jag troligen får reda på på lördag. Kanske ska jag passa på att umgås lite med min kära pojkvän som jag inte träffat på några dagar, känns det som. Nåväl vi får se vad han säger efter fotbollen.

Har också haft två långa och givande samtal med klassen om flaket och hur vi ska fixa det. Halva klassen borde inte ens få åka med så lite som de har engagerat sig i detta. Men klaga kan man göra. Nåväl jag är glad, nöjd och spännd över studenten. Hoppas fortfarande på vädret, jäkla skit regn - försvinn! Nu ska jag blåsa upp lite ballonger och umgås med mina allierade.

Puss och Kram, Louise


En av bilderna jag hittade när jag rensade skoldatorn. Fannys tolkning av tema känslor.
(Hon är duktig men kan inte stava.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0