Grattis älskling


Snoret rinner och halsen har ont men trots det sitter jag här 4 timmar efter skolan och ser en skinande ren lägenhet. Men är det min lägenhet, nej inte ens det. Grattis älskling på födelsedagen nu har jag städat. Det var kämpigt men nu sitter vi här och bloggar samt spelar fifa och väntar på gästerna. Jag har...

Pling plong, där kom pappa och åt en bit smörgåstårta. Nu har han åkt igen. Jag har som sagt blivit sjuk. Partyhelgen tog ut sin rätt och nu får jag skylla mig själv. Planerar att ta det lite lugnt nu och ta hand om mig själv så att jag blir frisk snart och kan njuta av studentveckorna. Riktigt dålig planerad förkylning, den grämer mig mycket. Hade iallafall sista redovisningen i media idag och imorgon sätts betygen. Har aldrig förut kännt sådan lättnad. Min onda samhälls- och historielärare vägrar berätta vad jag ska få i betyg så jag väntar faktiskt med spänningen på det vita kuveret. Det och mycket annat som förhoppningsvis kommer att komma den dagen.

En klurig sak är när folk frågar vad jag önskar min i studentpresent. Vad tusan önskar jag mig i studentpresent? En skål, ett fat eller ett par champangeglas i kristall kankse. Nja, inte riktigt mig grej men det blir nog bra det där. Alla inbjudningarna är skickade och hälften har RSVP:at. Catering är beställt och även sol utan regn.

Nu plingar det på dörren igen. Hoppas alla äter fort så jag kan få kakor och tårta snart, mums.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0