En fisketur med älskling


Med blöta skor, bruna ryggar och färsk fisk återvänder jag och älsklingen från våran fisketur idag. Älsk hade köpt kycklingsallad så jag låg mest på bryggan och solade och knaprade sallad. Var duktig och tog med kameran så jag kunde dokumentera fisket.

Först gick det inte så bra men när vi bytte brygga fick vi snabbt två fiskar. En fick jag veva in, mycket spännande. Stora regnbågar var dem båda två och sprattliga som bara den. Riktigt envis var han när jag skulle veva in honom, han hade mycket livsglädje kvar. Men när han väl var uppe och älsklingen skulle rensa så hade han två krogar i halsen. Rackarn hade redan varit på krogen men bråkat så mycket så linan gått av. Men mig lurade han inte minsann.

Är hemma och vilar lite i soffan nu men snart ska vi tända grillen och lägga på Rut och Enar. Det är fiskarna det. Jag tyckte Enar passade på en envis rackare. Killarna fick gott åka och köpa färskpotatis och romsås när jag bjuder på fisk (inte så mycket jag som min pojkvän men ändå). Tycker sådär om fisk men vi får väl se, det kankse blir jättegott. En kall på detta så är min dag gjord. 6 dagar till studenten, blir bara mer och mer nervös. Får tänka på Rut och Enar nu istället.

Puss och Kram, Louise













Kommentarer
Postat av: nicklas

snyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyggt

2010-06-10 @ 22:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0