4 dagar kvar


Solen skiner, fåglarna kvittrar, måtte det inte bli mer regn nu. Då skulle jag verkligen bli ledsen om det regnade på studenten... Nåväl alla mina tummar hålls för sol på lördag och helst varje dag tills dess också. Jag måste erkänna att jag är lite besviken på studentveckan hittills. Ikväll måste jag verkligen styra upp till lite fest så det blir en riktig partyvecka.

Gårdagen fick en oväntat vändning. Efter min trevliga lunch åkte jag och hundnappade vovvarna från jobbet och tog hem de till far min där de fick springa fritt. Själv åkte jag på ogräsrensning och soppbränning men fick lite kaka som belöning. Sen fick jag ett inte lika roligt telefonsamtal från mormor som handlade om morfar. Utan att säga för mycket kan jag berätta att alla blev rejält skrämda men att läget nu är stabilt. Jag begav mig i alla fall till mormor igårkväll där jag sov tills idag och nu har jag avnjutit en mysig frukost och väntar på lunch. Barnkanalen står på i bakgrunden och facebook ligger uppe bredvid bloggen. Jag väntar spänt på svar om vart kvällen bär.

Skolan valde jag bort idag med tanke på att vi inte har några lektioner. Får glida dit imorgon istället, då är det bara 3 dagar kvar. Helt galet, borde flyga av glädje nu. Ska snart in till stan igen, då väntar duschen och banken. Ska nog försöka dra ihop lite ölbrännboll och grillning idag med klassen kankse. Det skulle vara något.

Fick besked om pris för flak och musikanläggning på studenten. Känner mig fattig som en kyrkråtta nu, men det har det varit värt... Om jag bara kunde förstå hur alla pengar gått åt. Trots att jag varit riktigt duktig och skrivit upp allt så känns det konstigt. Nåväl, nu väntar lite solstänk på mina ännu allt för bleka ben. Förhoppningar om klassfest ikväll.

Puss och Kram, Louise



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0