Liseberg


På fredagsmorgonen gick vi upp tidigt för att avnjuta hotellets bufféfrukost. Tror inte jag ätit så mycket frukost någonsin förr, mums vad gott det var. Mackor, yoghurt, bacon, ägg, pankaka, frukt, kakor, juicer. Tog tyvärr ingen bild på frukosten. Inte på rummet heller kom jag på nu, dumt av mig. Sen bar det iväg till Liseberg och karusellerna, wiie. Halvvägs dit kom jag på att jag glömt ta min åksjuketablett. (Ja jag äter åksjuketabletter när jag går på tivoli eftersom att jag blir åksjuk av allt!) Jag var övertygad om att parken öppnade 10 för det hade jag läst på internet. Sena som vi är var vi där halv 11 för att upptäcka att parken öppnade 11. Så kan det gå.

De öppnade snart grindarna för oss och folk vällde in. Något vi snappat upp är att kön till de stora atratkionerna bara blir längre och längre under dagen så vi sprang direkt till Balder och hann åka den tre gånger och Kanonen två utan att ens behöva stå i kö. Efter det ville älsklingen åka en mycket snurrig karusell och efter det gjorde illamåendet sig påminnt. Då och då fick vi sätta och och dricka lite och ta något att äta för att hålla det borta men vi åkte fortfarande ALLT! Om jag fick tjata för att få honom stå i kön till Flumride´men det var det värt, tyckte han åtminstone eftersom att jag gick därifrån PLASKVÅT från topp till tå. Värt att platta håret innan, haha.

En fantastiskt rolig dag slutade i en promenad därifrån och lite snabb shopping på väg hem. Köpte ett par underbara blå högklackade sandaler på 70% rea. Kul att shoppa i Göteborg. Även ikväll blev det mys och drinkar på utrserveringen på däck med trubadur och sjukt sköna utesoffor. Sista kvällen var underbar och solnedgången framför oss likaså. La oss och såg en film i sängen och somnade för att orka en heldag shopping.

Puss och Kram, Louise























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0