St Nicolaus


Glad St Nicolaus på er (alla 3). Idag är det Nicolausdagen och då får man godis och presenter, en mycket fin tysk tradition. Igårkväll ställde vi alla ut en stövel utanför dörren och imorse när jag släpade mig ut nyvaken möttes jag av en minst sagt galen unge och i en hastighet på över 180 berättade allt vad hon hade fått och att Nicolaus varit där och att jag också fått nått och att jag måste kolla nu, nu, nu! Där gick man från halvt sovande till överkörd. Mamma skrattade lite elakt och sa att det blir värre på julafton, vänta du bara. Snäll liten mamma.

Jag blev dragen till dörren, öppnade den och minsann. Där ute står min UGG fylld med chokladgodis och chokladansiktsmask och chokladnåttannat. Men det är inte det bästa! Bredvid skon står en liten rosa väska och vad tittar glatt upp om inte en liten ljusbeige chihuahua med rosa halsband. Nog för jag hade sagt att jag ville ha en hund i julklapp men inte trodde jag att jag skulle få en. Lilla Chichi sitter nu bredvid mig i soffan i sin väska. Hon får inte gå ur så mycket men alla vet ju att chihuahuor inte kan gå så bra och därför trivs bäst i en handväska. Hon är så mjuk och go.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer
Postat av: Nicke

Jag har sett fram mot spännande uppdateringar, men dom har inte kommit så ofta vill jag lova. Nu har jag däremot läst allt sen J varit hos dig, spännande shit minsann :)

Konstigt nog så har jag fått två, tre gratulationer om man räknar med ditt blogg-inlägg på namnsdagen, det trodde jag aldrig. SÅ JÄVLA BRA!

Är det sant att du fått en dog-in-bag? Så jävla coolt :)

Jag är typ stört-sjuk och kan knappt prata. Så jag skrev lite här. *haha han sa skrev ^^ * Kram på dig

2010-12-07 @ 15:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0