Helgälg, det rimmar


Söndagkväll och jag sitter som vanligt och väntar på maten som varit "snart färdig" i en timme nu. Lilla pappa lagar god mat men det tar tid! Denna helgen var en riktig jobbhelg. Fredagkväll passade jag sovande barn hela kvällen helt själv. Lördag satt jag på golvet en timme och hade en 4 månader gammal tjej i knät. Hon var sjukt söt men en timme är rätt länge. Efter det åkte jag med min unge på barnkalas. Bah, säger jag bara, jävla ungar det finns alltså! Lördagkväll bjöds det på kalas på olika håll och tillochmed en biodate med prinsen men jag slockna i min soffa vid 8, illa. (Så farligt va det inte bion va i en annan stad o de va krångel. Nästa gång blir det bio här och då jäklar!)

Dagen söndag spenderades på sjukhuset hos en kompis som fick för sig efter några koppar glögg att hon var världsmästare på skridskor vilket resulterade i en bruten fot och omedelbar opperation. Detta skedde igår så idag var hon fit for besök. Hela skaran av klasskompisar tågade in på sjukhuset och den gamla damen som hon delade rum med var mindre förtjust. "8 timmar besök och så undrar hon varför hon har feber" muttrade hon på Tyska till sköterskan. Tummen upp. Jag var däremot bara där i ca en timme så jag är icke skyldig mamma!

Puss och Kram, Louise



Varma Tyskland, vart tog du vägen? Snökaos jo jag tackar.

Kommentarer
Postat av: ele

tur att det inte var du som bröt foten

2010-12-06 @ 18:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0