Lilla husfrun Olsson


Nu dansar jag runt i köket till min spotify-lista "AZUM" och plockar lite disk iförd mjukisbyxor. Jag hade så fina kläder på mig nyss men dom blev lite blöta. Imorse ville ungen cykla till Kindergarten eftersom att hon hade fått en fin ny rosa hjälm. Precis när vi kommit fram och gått in så började det regna. Eftersom att cykeln inte hade något lås tog jag snällt med den hem igen. (Jag bar den för den vägna nästan ingenting. Provade att cykla men den var lite liten, hehe.) Hade lagom kommit några meter när jag stannade under ett träd för att rätta till cykeln under armen och då öppnade himlen sig.

Så där stod jag halvt skyddad under grenarna och kom varken fram eller tillbaka. Efter ett tag gav jag upp och gav mig ut i ösregnet. Det dröjde inte länge innan det började droppa från mig och alla tanter som gick förbi med paraply nickade medlidande. Jag nickade artigt tillbaka. Nu tror jag att jag tar en sväng i badrummet och kollar till torktumlaren. Lugn dag idag.

Puss och Kram, Louise



Summer are you gone?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0