En underbar helg


Nu har jag vaknat, ätit frukost och upptäkt att lägenheten är tom. Alltid lika läskigt. Fick en liten sovmorgon idag eftersom att pappan tog ungen till dagis, skönt. Nu ska jag berätta om min superhelg tillsammans med mammas kusin, hans sambo, hennes dotter och hennes vänner.

Efter att barnen somnat i fredags tog jag U-bahn dit. Det tog ungefär en havltimme att åka så jag roade mig med att försöka tänka på tyska vilket gick sådär eftersom att jag hade engelsk och svensk musik i öronen. Jag kom dit och möttes av ösregn men det la sig snart och vädret blev helt okej. Nästan direkt åkte vi iväg till en restaurang där vi hade tänkt äta men det visade sig att stället var hyrt den kvällen. Vi åkte istället direkt till partyt och åt där. Det var ungefär som torget på Katrineholmsveckan fast mycket mycket större. Stånden bestog mest av mat, godis, cholkaddoppade frukter, annat gott och onyttigt och väldigt mycket sprit. Det var karuseller här och där ända tills man kom till slutet av området. Där var det karuseller överallt. jag har en väldigt cool släkting iallafall, han ville åka allt! Vi blev kvar där hela kvällen och åkte karuseller, åt, pratade med folk och hade mycket trevligt.

Lördagen började med sovmorgon följt av en tur till ett himla mysigt cafe för frukost. Efter det fick jag se torget i den lilla byn/staden/delen och det var himla sött och mmysigt. tittade lite i affärer innan vi åkte vidare till en gigantisk sko outlet! Tänk vad de känner mig väl, haha. Hittade däremot inget där så har inget nytt att visa upp. Vi åkte hem igen och gick för att besöka en grillfest de hade på Frankfurt International School där hon jobbar som lärare. Det var en mycket fin skola och himla mycket barn. Efter att ha stått i en sjukt lång kö och en hamburgare ramlat på golvet och en ost försvunnit så jag fick stå i den IGEN fick jag äntligen i mig en bit mat. Typiskt mig, haha.

Om lördagkvällen och söndagen får jag faktiskt berätta senare för nu måste jag iväg. Har en tid på gymmet snart och ska packa lite och ta mig dit. Hoppas på bra träning och bra priser.

Puss och Kram, Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0